جمعه 6 اسفند 1395 - 26 جمادى الأولى 1438
جستجو :
 منوی اصلی
 
 
امروز : 646
ديروز : 3373
كل : 939710
 
  وظایف، مسئولیتها و فعالیتهای مسئول انفورماتیک

1- مسئول انفورماتیک مرکز

* انتقال تصميمات مديريت فناوري اطلاعات به حوزه مربوطه
* انتقال نظرات و نيازها (حسب عملکرد حوزه مربوطه) به مديريت فناوري اطلاعات
* شرکت در جلسات مديريت فناوري
* پاسخ به مکاتبات اداري در موعد مقرر
* پايش و ارزيابي منظم از تمام فعاليتهاي مرتبط باIT در حوزه
* شرکت در برنامه هاي آموزشي مديريت فناوري اطلاعات دانشگاه
* آموزش موردي کاربران ( کامپیوتر، اینترنت، اتوماسیون، نرم افزار و ....)


2- کارشناس اتوماسیون اداری 

* نصب و راه اندازی نرم افزار رابط اتوماسیون اداری
* تنظیمات مربوط برای اجرای اتوماسیون تحت وب در هر کامپیوتر
* تهیه نامه و لیست کاربران و ارسال آن به مدیریت فناوری اطلاعات جهت حذف و اضافه کاربران
* آموزش عملی و موردی نحوه کار با اتوماسیون اداری
* رفع اشکالات پیش آمده برای کاربران
* آموزش نحوه استفاده از منوی اداری به کارکنان و پیگیری و رفع اشکالات مربوطه


3- مدیر وب سایت مرکز و واحد آموزش ضمن خدمت

* درج اخبار مرکز و مطالب و بروز رساني صفحات وب سايت
* طراحي  صفحات وب سايت براي تمام بخش هاي مرکز با در نظر داشتن استاندارد هاي تعريف شده از سوي مديريت فناوري
* بررسي صحت لينک‌هاي موجود در سايت و عناوین صفحات و بروزرسانی آنها در صورت نیاز
* بررسي و رفع اشکالاتي که بازديدکنندگان سايت مطرح مي کنند.
* ثبت سایت و بالا بردن رتبه‌ی آن در موتور هاي جستجو با استفاده از تکنیک های بهینه سازی
* بررسی نیازهای اطلاعاتی و خدماتی کاربران سایت و برنامه ریزی و هدف گذاری در پاسخ مطلوب به آنها
* بررسی مداوم میزان کاربر پسند بودن بخش های مختلف سایت و تلاش جهت ارتقاء سهولت در استفاده از بخش های مختلف سایت برای کاربران
* بررسي و کنترل وضعيت سرور و هاست سایت و انجام اقدامات لازم در صورت نیاز برای رفع خرابی و اشکالات احتمالی
* طراحي فرمها و گنجاندن آن در سايت در جهت کاهش مراجعات مستقيم ارباب رجوع به محل و حرکت در جهت تکريم ارباب رجوع
* نظارت و کنترل محتواي صفحات با رعايت سلسله مراتب اداري در مطالب ارائه شده براي وب سايت
* مدیریت سامانه سیستم پرسش و پاسخ ( واحد آموزش ضمن خدمت ) و آموزش کارشناسان و رفع اشکالات مربوطه
* درج اطلاعیه ، بارگذاری مطالب ، بسته های آموزشی ، فرمها و ..... واحد آموزش ضمن خدکت کارکنان


4- کارشناس شبکه

*  راه اندازی نرم افزارها و سخت افزارهای جدید  به منظور راه اندازی شبکه و  رتقاء عملکرد و کارایی آن
ایجاد حساب های کاربری، تعیین حیطه دسترسی و کلمه عبور برای کاربرانی که از امکانات شبکه استفاده می کنند.
حفظ امنیت شبکه  داخلی مرکز اعم از سرور ها و ایستگاههای کاری
ارائه خدمات فنی به  مشکلات کاربران شبکه  و آموزش موردی در صورت نیاز
نظارت و مدیریت روزانه بر نحوه استفاده از شبکه اینترنت و اینترانت
برنامه ریزی و استفاده از تکنولوژی های جدید به منظور افزایش کارایی شبکه تحت کنترل یا بررسی و افزایش قابلیت های آن برای استفاده کاربران
*  پیگیری خرید و تامین تجهیزات اکتیو و پسیو مورد نیاز شبکه
*  نصب سیستم عامل تحت سرور و Firewall و Anti-virus جهت امنیت اطلاعات
* کنترل سرور، به روزرسانی سیستمهی عامل و نرم افزارها و بررسی log files و رفع مشکلات سرور
*  برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرويسهاي شبکه دانشگاه طبق فرآيندهاي مديريت فناوري
* اقدام در جهت اتصال و يا انفصال کامپيوترهاي موجود در حوزه بنا به نياز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظيمات مربوطه منطبق بر فرايندهاي مديريت فناوري.
* تهیه نسخه پشتیبان از روی سرور ها
* حفظ امنيت فيزيکي محيط اتاق سرور ،دما و ..
* مراجعه به سایت و اطلاع از اخبار و رویدادهای جدید

5- کارشناس کامپیوتر  مرکز

سخت افزار
* سرويس دوره اي سخت افزار حوزه طبق فرآيند مربوطه
* رفع اشکالات و موارد پيش آمده در هر سيستم و لوازم جانبي و نصب سيستم عامل و درايوها (طبق فرآيند واحد سخت افزار مديريت آمار و فناوري اطلاعات)
* برآورد نياز هاي سخت افزاري حوزه و نظارت بر خريد با هماهنگي مديريت حوزه و مديريت فناوري اطلاعات دانشگاه (در صورت نياز)
* رفع عيب اوليه تجهيزات غير فعال شبکه (داکت ،پريز شبکه ،رک،پچ پنل و ...)
* رفع عيب اوليه تجهيزات فعال شبکه ( سرورهاف سوييچها ،اکسس پوينت ،تجهيزات بي سيم و ...)

نرم افزار
* نظارت بر پشتيبان گيري دوره اي از داده هاي مهم مربوط به نرم افزار ها
* فراهم سازي بستر استفاده از منابع نرم افزاري شبکه از قبيل نصب و راه اندازي نرم افزار هاي مورد درخواست کاربران با در نظر گرفتن نياز واقعي آنها جهت جلوگيري از ترافيک نرم افزاري در 
   هر سيستم (قراردادن پکيج نرم افزار ها در سرور)
* نياز سنجي نرم افزار هاي تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مديريت فناوري و ارائه مشاوره هاي لازم در اين خصوص به مرکز در جهت تهيه ،آماده سازي و ارتقا نرم افزار هاي مورد نياز
* ارتباط مستمر با مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و رفع اشکالات و نيازهاي کاربران
* ارائه مشاوره براي استفاده بهينه از نرم افزارها
* برورز رسانی آنتی ویروس شبکه و رفع آلودگي هاي ويروسي بوجود آمده در کامپيوتر هاي اداري


6- کارشناس مسئول سمعی و بصری
* تهیه و تنظیم درخواست خرید تجهیزات و پی گیری و خرید
* نصب و را ه اندازی تجهیزات صمعی و بصری ( پروژکتور ، ویژوالایزر ، اسمارت برد و .... )
* نظارت بر نحوه استفاده از تجهیزات صمعی و بصری و نگهداری و پشتیبانی
* رفع اشکالات پیش آمده در سمینارها و دوره ها و کلاسهای آموزشی