041 - 36571813
يکشنبه 9 دي 1403
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز
EN
مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت
National Public Health Management Center
صفحه اصلی
صفحه دانشگاه
معرفی مرکز
مرکز در یک نگاه
چارت سازمانی
برنامه راهبردی مرکز
تسهیلات آموزشی
تسهیلات رفاهی
قیمت تسهیلات آموزشی و رفاهی
گالری تصاویر مرکز
گالری ویدئوهای مرکز
ریاست
رئیس مرکز
مسئول حراست
پیام رئیس مرکز
معاونت
معاون مرکز
دپارتمان ها
ارتباطات و روابط بین الملل
ماموریت گروه
سرپرست گروه
کارشناس گروه
همکاری های بین الملل
گروه کاربست دانش
ماموریت گروه
سرپرست گروه
کارشناس گروه
گروه تولید دانش
ماموریت گروه
سرپرست گروه
کارشناس ارشد گروه
کارشناس ارشد گروه
کارشناس گروه
گروه انتقال دانش
ماموریت گروه
سرپرست گروه
کارشناس گروه
امور آموزشی مرکز
مسئول امور آموزشی
هماهنگ کننده کانون ارزیابی مدیران
کارشناس آموزش
واحدهای پشتیبانی
امور عمومی و اداری
مسئول امور عمومی
مسئول خدمات
انباردار
امور مالی
سرپرست امور مالی
کارشناس امور مالی
حسابدار و مسئول تدارکات
فناوری اطلاعات
معرفی واحد
مسئول فناوری اطلاعات
مدیریت آمار و فناوری اطلاعات
روابط عمومی مرکز
مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت WHO
میز خدمات الکترونیک
محتواهای آموزشی مرکز
سامانه پرسش و پاسخ
اتوماسیون اداری
فرم درخواست اکانت اینترنت
پست الکترونیکی
کتابخانه دیجیتال دانشگاه
سامانه لجستیک
وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی
سامانه نظام پیشنهادات
منشور اخلاقی و اداری کارمندان
گالری تصاویر مرکز
گالری ویدئوهای مرکز
سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی
راهنمای سامانه کارمند
تماس با ما
تاریخ :
چهارشنبه 10 مرداد 1403
کد
663
اولین وبینار مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت در سال 1403 برگزار گردید
اولین وبینار مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت در سال 1403 با عنوان گامی بسوی UHC با موضوع ابزارهای هوش مصنوعی: تحولی در مدیریت و اجرای سیستم سلامت در تاریخ 1403/04/19 با حضور سرکار خانم دکتر محمد زاده عضو هیات علمی گروه فناوری سلامت با تعداد شرکت کننده 150 نفر برگزار گردید.
هوش مصنوعی الگوهای مختلفی رو مطالعه و تجزیه تحلیل میکند و بر روی ماشین پیاده سازی می کند. در هوش مصنوعی مفاهیم پایه تاکید می شود که ظرفیت یادگیری و حل مشکل است. هوش یعنی ما بتوانیم یاد بگیریم و حل مشکل داشته باشیم . هوش مصنوعی همان شبیه سازی مغز است. توانایی این را دارد که حل مساله بکند. قابلیت اینکه منطقی عمل کند همانند انسان محیط را درک و تفسیر کرده از تجارب و داده ها یاد بگیرد.
خانم دکتر محمد زاده در ادامه مطالب خود افزود که تشخیص گفتار و پردازش خیلی مهم بوده و شناسایی سیستم هوش مصنوعی که قادر باشد تمام لهجه های انسانی را تشخیص کند در اولویت این هوش است که جوابگوی زبان طبیعی کار با ابزارها است. هدف این سسیتم : وظایفی که وجود دارد خودکار عمل کرده و بعد فرآیندهای تصمیم گیری را بهبود بخشیده و برای مشکلات پیچیده راه حل های نوآورانه پیشنهاد نماید.
خانم دکتر محمدزاده این سیستم را کمک بزرگی در عرصه نظام جهانی برای پزشکان دانسته که راهکار های بهتری برای درمان ارائه می دهد و ربات های جراحی هوشمندی که کمک می کند دقت جراحی افزایش و دوره نقاحت در بیمار کمتر شود. همچنین بحث بهبود مدیریت بیمارستانی با استفاده از الگوریتم و سیستم های مدیریت هوشمند و برنامه ریزی منابع زمان بندی و نیاز های بیمارستان پیش بینی می شود و براساس این ها بهینه سازی انجام می گیرد. حمایت از مراقبت های سلامت در بهداشت عمومی، افزایش سلامت جامعه و اطلاعات رفتاری را در سازمانهای متوالی تجزیه تحلیل میکند . هوش مصنوعی کاربرد بزرگی در عرصه های مختلف زندگی انسان بجا گذاشته که امروزه در راستای تقویت این هوش تلاش های زیادی از طریق افراد برای پیشبرد هر چه بهتر زندگی انسان انجام می گیرد. ایشان در انتهای جلسه آموزش عملی استفاده از نرم افزار های هوش مصنوعی در الگوریتم های مختلف را برای یادگیری بهتر برای افراد حاضر در وبینار ارائه کردند.
محتوای الکترونیکی
برچسب ها
مدیریت
NPMC
هوش مصنوعی
مرکز ملی آموزش
UHC
وبینار
اجرای سیستم سلامت
ابزارهای هوش مصنوعی